Algemene voorwaarden - Ruiterleven

Algemene voorwaarden Ruiterleven

Voordat je iets koopt in mijn webshop, wordt er gevraagd om akkoord te gaan met de algemene voorwaarden. Meestal zijn deze erg lang en met lastige juridische termen, maar ik heb ze voor jou zo eenvoudig mogelijk gemaakt. Zo weet je waar je aan toe bent als je iets bij mij bestelt.

Definities

Artikel 1.

Ik heb geprobeerd deze voorwaarden zo simpel en duidelijk mogelijk te houden. Mochten er toch onduidelijkheden zijn: stel je vraag dan gerust.

Identiteit

Artikel 2.

1. Ik ben Maaike Bruijn, eigenaresse van Ruiterleven.

2. Je kunt op de volgende manieren contact met mij opnemen:

3. Ik ben 7 dagen per week telefonisch bereikbaar:
Maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 18:00 uur
Zaterdag en zondag van 10:00 tot 18:00 uur

4. En voor degenen die van lange cijfers houden:
Dit is mijn KvK-nummer: 68478097
Dit is mijn btw-nummer: NL223250028B01

Toepasselijkheid

Artikel 3.

Ik doe mijn best deze algemene voorwaarden bij je onder de aandacht te brengen. Voor het afronden van je bestelling moet je ermee akkoord gaan. Er staat namelijk in wat ik voor je doe en wat ik van jou verwacht als je iets bij mij hebt gekocht.

Het aanbod

Artikel 4.

Ik zal altijd eerlijk vertellen wat, wanneer en hoe je iets kunt kopen, wat het kost en of je het kan ruilen. Staat er ergens een (typ)foutje in de webshop? Dan mag je mij daaraan houden. Tenzij het foutje duidelijk een blunder is en je dat van tevoren had kunnen weten.

De overeenkomst

Artikel 5.
  1. Je doet online zaken met mij in een beveiligde webomgeving. Daar zorg ik voor.
  2. Als je een bestelling bij mij doet, krijg je daarvan een bevestiging per e-mail en een Track&Trace code om je pakketje te volgen.
  3. Ik voeg alle informatie en gegevens die je nodig hebt bij je bestelling, maar het meeste vind je in de webshop. Het is handig om de digitale factuur te bewaren.

Herroepingsrecht

Artikel 6.
  1. Je mag het door jou gekochte product binnen 14 dagen na ontvangt retourneren. Ik stuur je een nieuw product op of je ontvangt je betaling binnen 3 dagen terug.
  2. “Daarom” accepteer ik ook als reden, maar het zou fijn zijn als je mij laat weten waarom je het product wil retourneren. Zo kan ik mijn assortiment blijven verbeteren.

Verplichtingen tijdens bedenktijd

Artikel 7.

Tijdens de bedenktijd van 14 dagen, mag je het product uitpakken of gebruiken zoals je dat in een winkel ook zou doen. Gebruik je het product zodanig (kapotte verpakking, inhoud gebruikt, etc.) dat het niet meer in ‘winkelstaat’ is, dan kun je het product niet meer retourneren.

Verzendkosten in geval van herroeping

Artikel 8.

Mocht je het product terug willen sturen, dan zijn de verzendkosten voor de koper. Tenzij het product niet zoals is beloofd, dan zal ik zorgen dat je het product retour kunt zenden doormiddel van een retourformulier zonder dat het jou wat kost.

Verplichtingen van Ruiterleven bij herroeping

Artikel 9.

Zodra jij binnen 14 dagen bij ons aangeeft iets terug te willen sturen, dan doe ik het volgende:

  • Ik stuur na ontvangst van je retour-aanvraag een bevestiging
  • Ik stuur je een nieuw product op zodra ik je retourzending heb ontvangen of je je ontvangt je betaling binnen 3 dagen terug

Uitsluiting herroepingsrecht

Artikel 10.

Je begrijpt vast dat je de volgende artikelen niet kunt terugsturen:

  • Producten waarvan de verzilvering opengebroken is
  • Producten waarvan de inhoud gebruikt is
  • Beschadigde/kapotte verpakkingen

De prijs

Artikel 11.
  1. Zie artikel 4.
  2. Alle genoemde prijzen zijn inclusief btw.
  3. De ‘Standaard Bezorging’ kost €3,95.
  4. De verzending voor ‘Ophalen afleverpunt’ kost ook €3,95.
  5. De ‘Avond Bezorging’ kost €4,75.

Conformiteit en garantie

Artikel 12.
  1. Zie artikel 4.
  2. Je hebt altijd recht op een goed product. Is er toch iets aan de hand? Dan los ik dat voor je op. Hierbij volg ik altijd de wet.

Levering en uitvoering

Artikel 13.
  1. Als je voor 17:00 uur iets bij mij besteld, dan verstuur ik je bestelling dezelfde dag. Tenzij ik iets anders met je heb afgesproken. Als de bezorging van het product langer duurt, of als ik niet alles op tijd kan bezorgen, hoor je dat zo snel mogelijk. Op dat moment kun je afzien van je aankoop. Als je van tevoren al had betaald, krijg je je betaling zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 3 dagen teruggestort.
  2. Als ik een besteld product niet meer kan leveren krijg je je geld terug, of bied ik je een goed alternatief aan. Zo’n vervangend artikel mag je altijd ruilen.
  3. Als een product beschadigt of kwijtraakt voordat het bij jou of een door jou aangewezen ontvanger aankomt, is dat mijn verantwoordelijkheid.

Betaling

Artikel 14.
  1. Als ik je vraag een bedrag vooruit te betalen, maak ik direct na ontvangst je bestelling in orde.
  2. Klopt iets niet in de betaalgegevens? Laat het mij dan weten.

Klachtenregeling

Artikel 15.
  1. Heb je een klacht? Ik doe er alles aan om je klacht te verhelpen.
  2. Als je een klacht hebt, laat het mij dan snel weten. Omschrijf je probleem zo duidelijk mogelijk, dan kan ik je goed helpen.
  3. Uiterlijk binnen 2 dagen krijg je antwoord van mij. Ik help je direct of je hoort hoeveel tijd ik nodig heb om het recht te zetten.

Geschillen

Artikel 16.

Komen we er niet uit? Dan kun je besluiten de zaak binnen twaalf maanden voor te leggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel (https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/thuiswinkel/). Als je daarvoor kiest, vind ik dat oprecht jammer. Maar ik respecteer je keuze.

Aanvullende of afwijkende bepalingen

Artikel 18.

Dat waren mijn algemene voorwaarden. Hopelijk was dit duidelijk en goed te doen. Als ik in de toekomst iets ga veranderen aan deze voorwaarden, vind je dat terug op mijn website. Ik zorg er sowieso voor dat veranderingen niet nadelig zijn voor jou.

Je winkelmand
0